Jak zwiększyć ruch na swojej witrynie?
Wielu właścicieli stron internetowych podchodzi w dość nieodpowiedni sposób do kwestii budżetu, jaki mogą oni przeznaczyć na tego typu działania. Nawiązując do znanego powiedzenia – jeśli posiadamy budżet na malucha, to nie możemy oczekiwać, że będziemy jeździć Ferrari. Jeśli zamierzamy rozpocząć naszą przygodę z AdWords, to na samym początku musimy odpowiedzieć sobie, czym jest konwersja. Nie musi to być jedynie transakcja gotówkowa; może kryć się tutaj ilość pozostawionych kontaktów, kontakty telefoniczne czy też dane użytkowników. Do przeprowadzania konfiguracji konwersji służyć może zarówno AdWords jak i konto Google Analytics. Aby móc odpowiednio obliczać rentowność wszystkich wykonywanych przez nas działań na samym początku musimy nade wszystko dokładnie określić, czym w ogóle jest dla nas konwersja i jaka jest dla nas jej wartość.
Najlepiej jest przyjrzeć się nieco bliżej działaniom naszej konkurencji. W każdej branży panują zwykle nieco odmienne od siebie warunki, przez co błędem jest odgórne zakładanie, że na przykład reklama graficzna Google przyniesie dobre efekty akurat w naszym przypadku. Nie warto korzystać tutaj ze wszystkich dostępnych rozwiązań jednocześnie; lepiej będzie podejść do tego w sposób racjonalny. Na samym początku najlepiej będzie spróbować reklamy tekstowej; jeśli poziom konwersji będzie przy niej zbyt niski a same efekty nas nie zadowolą, to będziemy mogli zwrócić się w stronę innych działań. Można na przykład zdecydować się na reklamy graficzne, marketing albo też rozpoczęcie kampanii produktowej.
Warto jednak pamiętać o tym, że niektóre z tych narzędzi wymagają niemałych nakładów finansowych oraz czasu, bowiem bez tego nie będą w stanie przynieść nam żadnych widocznych wyników. Z tego też powodu trzeba wybierać takie rozwiązania, które przy określonym budżecie dziennym będą mogły przynosić nam najlepsze efekty. Ustalając budżet na miesiąc stajemy przed pytaniem, czy należy podzielić daną kwotę przez 30 czy 31 dni; Google w swoich oficjalnych poradnikach radzi, aby stosować tutaj liczbę 30,4. Aby znaleźć najskuteczniejsze dla nas rozwiązania najlepiej jest przeprowadzić po prostu krótkie testy poszczególnych z nich. W poszczególnych sytuacjach konkretne narzędzia mogą sprawdzać się zupełnie inaczej, zatem jedynie przeprowadzenie stosownego testu podpowie nam, które z nich będą dla nas najlepsze. Pomoże nam to również w określeniu tego, jakie koszty poniesiemy przy całej kampanii.

Dlaczego warto się...
Pozycjonowanie jest obecnie coraz ważniejszym działaniem. Dlaczego powinno się...

Jak zwiększyć ruch...
Wielu właścicieli stron internetowych podchodzi w dość nieodpowiedni sposób do...