Czym jest Content Marketing?
Content Marketing jest aktualnie zaliczany do zdecydowanie najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Mówiąc w dużym uproszczeniu, polega on na przygotowywaniu wartościowych treści, które następnie mają trafiać do określonych grup odbiorców. Jest to pojecie dość szerokie, mogące obejmować najróżniejsze formy przekazu. Nie musi to być jedynie przekaz tekstowy – równie dobrze może on być dostępny w formie wizualnej lub multimedialnej. Nieco dokładniejsza definicja mówi nam, że Content Marketing jest tworzeniem wartościowych treści, które mają przyciągnąć do siebie odbiorców zainteresowanych określonymi dziedzinami. Podobnie jak właściwie każdy inny model marketingu, również i co zmierza nade wszystko do wywarcia na potencjalnym kliencie określonego wpływu i zwiększenie w taki sposób przychodów danej firmy.
W obecnych czasach tradycyjne rodzaje reklamy zaczynają być coraz mniej skuteczne, przez co Content Marketing zyskał sobie wielu nowych zwolenników. W odróżnieniu od zwykłej reklamy, nie chodzi w nim o zwykłą perswazję – jego celem jest dostarczenie solidnych argumentów przemawiających za skorzystaniem z danej oferty. Wielu specjalistów twierdzi, że jest to swego rodzaju dyskusja z konsumentami w czasie której przedsiębiorca ma nade wszystko poznać ich potrzeby i tworzyć na ich podstawie nowe rozwiązania. Do najważniejszych środków przekazu wykorzystywanych w CO należy oczywiście Internet. Content Marketing znacząco różni się zatem od wszystkich tradycyjnych form reklamy. W obecnych czasach konsumenci są dosłownie zalewani przekazem marketingowym, który jednak w wielu przypadkach nie ma zbyt wielkiej wartości. Content Marketing daje nam właśnie możliwość pójścia inną drogą – dzięki niemu możemy docierać do potencjalnych klientów z treścią, która jest dla nich wartościowa i która będzie w stanie faktycznie ich zainteresować.
Dzięki niemu konsument nie przechodzi obojętnie obok naszej oferty. Przeciwnie, będzie mógł zatrzymać się przy niej na nieco dłużej i dokładniej się z nią zapoznać, co nam samym daje możliwość przedstawienia wszystkich swoich argumentów i zaprezentowania własnej wartości. Obecnie CO to właściwie jedyne rozwiązanie reklamowe pozwalające na faktycznie zaangażowanie odbiorców w przekaz i zbudowanie silnych relacji między klientem a daną marką. Dzięki niemu każdy przedsiębiorca może realizować dla swojej firmy szereg różnych celów marketingowych, od budowania dobrego wizerunku po dokładne poznawanie potrzeb swoich klientów. Bezpośrednie relacje z klientami sprawiają, że klienci zaczynają postrzegać daną markę jako faktycznego eksperta w danej dziedzinie. Content Marketing jest obecnie doceniany i chętnie wykorzystywany przez największe światowe korporacje, z Microsoftem na czele; niemniej jednak równie dobrze mogą z niego korzystać także nieco mniejsze firmy, co jest jego niewątpliwą zaletą.

Czym jest Content...
Content Marketing jest aktualnie zaliczany do zdecydowanie najskuteczniejszych...